Badania potwierdzają, że Polacy coraz chętniej sięgają po regionalne produkty. Ponad 70 proc. respondentów deklaruje gotowość do zapłacenia wyższej kwoty za artykuły spożywcze pochodzące od lokalnych dostawców . W najnowszej kampanii „Produkty regionalne bliżej niż myślisz” Kaufland pokazuje konsumentom, że tego typu produkty są na wyciągnięcie ręki.
Kampania digitalowa poświęcona regionalnym produktom w sieci Kaufland obejmuje sześć spotów reklamowych emitowanych na platformach: YouTube, Facebook i Instagram. Filmy powstały we współpracy z agencją kreatywną SpinnOFF Agency oraz domem produkcyjnym Highnoon. Za zakup mediów odpowiadała firma The Media Insight z grupy GroupM. Kreacje zadebiutowały w social mediach 15 marca.
Popularność produktów regionalnych rośnie
W sklepach Kaufland obserwujemy rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi. Badania pokazują, że aktualna sytuacja epidemiczna miała istotny wpływ na kształtowanie tego trendu. Aż 25 proc. konsumentów deklaruje, że w efekcie pandemii zacznie częściej kupować produkty lokalne i krajowe . W odpowiedzi na potrzeby konsumentów, nieustannie rozwijamy nasz asortyment regionalny, który już teraz obejmuje ponad 4000 artykułów. Humorystyczne kreacje reklamowe ukazujące produkty w niespodziewanych miejscach pokazują konsumentom, że w istocie produkty lokalne są bliżej, niż im się wydaje – na wyciągnięcie ręki – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Wsparcie dla lokalnych dostawców
Celem kampanii jest promowanie artykułów spożywczych pochodzących od regionalnych dostawców, którzy od zawsze stoją u podstawy funkcjonowania sieci Kaufland w Polsce. Nie jest to pierwsza inicjatywa, którą Kaufland podjął na rzecz miejscowych przedsiębiorców. Aby ułatwić im nawiązanie współpracy, w 2020 r. sieć uruchomiła specjalną platformę internetową „Regionalny Kaufland”, gdzie potencjalni dostawcy mogą w prosty sposób zgłaszać swoje produkty. Do jednej ze swoich kampanii sieć zaprosiła także regionalnych producentów, którzy dostarczają produkty do sklepów Kaufland.
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 226 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i prostota. Jako firma odpowiedzialna społecznie, w ramach strategii CSR pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland podejmuje oraz wspiera szereg działań mających na celu m.in. promowanie zdrowego odżywiania, wsparcie polskich producentów jak również szerzenie proekologicznych rozwiązań.