Wielu przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki w internecie nie do końca wie od czego zacząć. Oczywistą kwestią jest stworzenie ciekawej strony internetowej oraz przeniesienie jej na dobry hosting wraz z zakupem profesjonalnej domeny. Co robić dalej, aby móc zacząć pozyskiwać efektywnie nowych klientów?
Wizytówka w Google
Jednym z bardzo istotnych elementów promocji firmy w internecie jest wyszukiwarka Google wraz z innymi usługami, które ma do zaoferowania dla firm. Należy zacząć przede wszystkim od założenia firmowego profilu w usłudze Google Moja Firma, aby mieć kontrolę nad tym jakie informacje o firmie pojawią się dla osób, które będą korzystać z map i wyszukiwarki. Na początek należy wybrać lokalizację firmy za pośrednictwem wygodnej i przejrzystej mapy oraz podać dane firmy takie jak na przykład numery telefonów, nazwę firmy i inne. Można też wybrać zasięg prowadzonych usług, ustawić niestandardową lokalizację jeśli znak na mapie wskazuje błędną pozycję oraz ustawić inne opcje.
Katalogi
Aby zadbać o to, aby firma pojawiała się jak najczęściej i w jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz na mapie Google należy zadbać o jej odpowiednie pozycjonowanie. Pomocne pod tym względem okażą się różnego rodzaju katalogi. Warto zwrócić uwagę szczególnie na katalogi moderowane, gdzie nad jakością poszczególnych wpisów czuwają administratorzy i moderatorzy. Poszukując katalogów do których warto dodać wpis z nazwą firmy i linkiem zwrotnym należy wyszukać szczególnie tych tematycznych, branżowych oraz firmowych.
Artykuły eksperckie
Ogromne znaczenie dla firm zaczynają mieć tak zwane artykuły eksperckie i sponsorowane. Internauci poszukują ciekawej i rozbudowanej wiedzy na konkretny temat, a wyszukiwarka Google chętnie podpowiada tego typu treści. Jeśli strona firmowa będzie posiadać bogatą bazę informacji o własnej działalności oraz chętnie będzie dzielić się tą wiedzą również na portalach specjalistycznych, to z łatwością będzie w stanie przekonać do siebie kolejne osoby. Na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania znajdują się witryny o których piszą różnego rodzaju wartościowe portale, więc dość często można spotkać się z promocją za pośrednictwem artykułów sponsorowanych. Ciekawie napisany artykuł sponsorowany może zachęcić odbiorców bardziej niż reklama za pośrednictwem banerów.